Medical Card Murah

Soalan:

"Boleh tak buatkan medical untuk anak saya.. Buat MINIMUM paling murah berapa ye bayaran sebulan ?? Tak nak lah mahal-mahal bukan nya nak guna pun.. Sebagai persediaan je .. Janji bila perlu boleh guna.. Ambil mahal-mahal macam nak sakit selalu pulak kan."



Bila dah guna sekali tak henti-henti tanya agent:

  1. Kenapa medical kad anak saya kena bayar 10%??.. Kawan saya ambil untuk anak dia tak kena bayar 10% pun..
  2. Kenapa tak de elaun hospital.. Anak kawan saya ada elaun RM200 sehari..
  3. Kenapa kelayakan bilik RM200 je.. Anak kawan saya masuk bilik single.. VIP lagi..
  4. Kenapa kenapa kenapa ????


Jawapan: 

Hari tu saya dah beri 5 quotation. Dan dah explain setiap BENEFIT apa yang perlu.. Tapi pilihan puan waktu tu adalah nak yang PALING MURAH.. Jadi yang paling murah adalah benefit yang anak puan ambil sekarang.

Saya rasa boleh katakan semua ejen insurans takaful alami perkara yang sama.. Bila nak sign up semua customer nak yang murah dan minimum coverage.. Tapi bila dah sekali guna.. Baru lah mula nak pertikai ... dan ramai mula nak upgrade medical card nak kan yang lebih bagus.. 

Mujurlah baru kena sakit biasa masih ada harapan untuk upgrade.. 

Kalau dah kena sakit serius atau lebih kritikal, proses untuk upgrade pasti akan bermasalah atau tidak diterima (decline).

Jadi SEBELUM SIGN UP.. PASTIKAN ANDA FAHAM KENAPA ANDA PERLU KAN MEDICAL YANG LENGKAP bukan yang minimum..

"Belum guna tak tahu .. Bila dah guna baru tahu kepentingannya.."


The Best Medical Card In Malaysia, hubungi: Jamar: +017-2101282

Comments

Popular posts from this blog

Hibah Bukan Modal "Elak" Faraid

Hak Faraid

8 Items Medical Card Tak Cover